בתי החולים דורשים מהאוצר: לממן את עליית השכר

צבי טסלר 1 Comment on בתי החולים דורשים מהאוצר: לממן את עליית השכר

בתי החולים הציבוריים דורשים ממשרד האוצר להעביר לאלתר כספים למימון התוספת לעובדים ועליית שכר המינימום: "משבר שעלול למוטט את אחד מבתי החולים"

משרד האוצר. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משבר בין משרד האוצר לבתי החולים הציבוריים: הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה, הסקוטי, הצרפתי והאנגלי. מנהלי בתי החולים שיגרו מכתב למשרד האוצר ובו הם דורשים מהמשרד לפצות את בתי החולים בגין תוספת התשלום שהם אמורים להעביר לעובדים בעקבות הסכם השכר החדש שנחתם בין ההסתדרות לאוצר ובעקבות העלייה בשכר המינימום.

במכתב ששיגרו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולהנהלת משרד האוצר, טוענים מנהלי בתי החולים כי העלות הצפויה של תוספת השכר ושל עליית שכר המינימום צפויה לעמוד על מאות מיליוני שקלים כבר בשנת הכספים הנוכחית.

לטענתם למרות שחג הפסח קרב ובא, גורמי המקצוע במשרד האוצר מתעקשים שלא להעביר את הכספים לבתי החולים הציבוריים. זאת בניגוד להתנהלות מול בתי החולים הממשלתיים, שקיבלו את התוספת הדרושה עבור המענק לעובדים בסכום של 6,000 שקלים ותוספת הדרושה להגדלת שכר המינימום לעובדים.

"נכון להיום, כשבוע לפני המועד המתוכנן לתשלום התוספות לעובדים, גורמי המקצוע במשרדיכם מסרבים להודיע כי יועמד המימון הנדרש לבתיה"ח העצמאיים לביצוע התשלום האמור לעובדיהם, בין אם באמצעות העמדת התקציב המתאים – כפי שנעשה עבור בתי החולים הממשלתיים, ובין באמצעות גילום מידי של ההתייקרויות במחירי הפיקוח – כפי שמתחייב לפי חוק הפיקוח".

מנהלי בתי החולים טוענים עוד, כי ההצעה של האוצר להעביר את הכספים בעוד עשרה חודשים, מעמידה בסכנה את בתי החולים וכי גם בעוד עשרה חודשים לא צפויים בתי החולים לקבל שיפוי על מלוא הסכום: "מעשית, מדובר בעשרה חודשים בהם המדינה תשית על בתיה"ח העצמאיים למממן ממקורותיהם הפנימיים (ואין כאלו) את עלותם של הסכמי השכר עליהן חתמה המדינה וכפועל יוצא מכך, לממן בפועל את עלות אספקת שירותי הבריאות הממלכתיים לתושביה, בהיקף של מאות מיליוני שקלים".

על המכתב חתומים כלל בתי החולים הציבוריים. עובדים בבתי החולים ציינו כי הם מקווים שמשרד הבריאות ויו"ר ועדת הכספים משה גפני ויו"ר ועדת הבריאות אוריאל בוסו, יכנסו לתמונה ויפעלו למציאת פתרון למשבר: "המשבר הנוכחי, יביא למצב שעובדים לא יקבלו את הכסף המגיע להם לפני החג. או לחילופין שאחד או יותר מבתי החולים הציבוריים בישראל יגיע לסכנת התמוטטות חלילה. אנחנו מקווים שכל הנוגעים בדבר יתעשתו ויפעלו במהירות האפשרית לפתרון המשבר".

העובדים הוסיפו: "לא ייתכן שאחות בשיבא תקבל תוספת לחג בעוד שאחות בירושלים או בבני ברק תאלץ לוותר עליה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בושה!
    עובדי בית חולים "מעייני הישועה קבלו מגבת (בשווי 10 ש"ח) כשי לחג.
    בזמן שעושים על גבם מליונים, ורובם משתכרים שכר מינימום 29 ש"ח לשעה.
    בושה וחרפה.
    איה ועד העובדים? דואגים רק לעצמם, שקרנים!!!!!!!!! אמרתם לנו תמיד "כוחנו באחדותינו" ואחרי שסידרתם לכם ולמקורבים לכם, על גבנו, זרקתם אותנו לכלבים. נצלנים.
    לא נשכח!!!!!